UMNO Teluk Belanga's Fan Box

UMNO Teluk Belanga on Facebook

Followers

Saya berikrar untuk bekerja tanpa mengenal erti jemu atau penat lelah, berkhidmat dan membela untung nasib rakyat. Kita akan sama-sama melaksanakan satu transformasi besar buat negara dengan semangat: Satu Malaysia. Rakyat Didahulukan. Pencapaian Diutamakan....... Dato' Seri Najib Tun Abd Razak (PERDANA MENTERI MALAYSIA)

Friday, June 4, 2010

Presiden PPP diminta hormati keputusan PM



Senator Datuk T. Murugiah mahu Presiden Parti Progresif Penduduk (PPP), Datuk M. Kayveas menilai dirinya terlebih dahulu dan menghormati keputusan Perdana Menteri yang masih mengekalkan beliau dalam Kabinet.

Kayveas sepatutnya menilai peranannya dalam parti dan keberkesanan PPP sebagai komponen Barisan Nasional (BN) sebelum mempersoalkan tindakan Datuk Seri Najib Tun Razak itu.

Apakah niat beliau mengeluarkan kenyataan seperti ini. Jika tidak berpuas hati, beliau seharusnya bersemuka dengan Perdana Menteri sendiri. Tidak sepatutnya beliau membuat kenyataan terbuka yang menggambarkan seolah-olah tidak wujud persefahaman dalam BN.

Kenyataan Kavyeas yang keliru dengan tindakan Perdana Menteri mengekalkan Murugiah sebagai Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri selepas membuat rombakan kecil dalam Kabinet.

Menurut Kavyeas, beliau ingin mengetahui atas dasar apa Murugiah dikekalkan walaupun telah dipecat sebagai ahli PPP. Kavyeas sepatutnya menggunakan masa yang ada untuk memperkemaskan partinya yang dilanda masalah berpanjangan termasuk ketidakupayaan PPP untuk memenangi beberapa kerusi semasa Pilihan Raya Umum Ke-12 lalu.

Beliau perlu memperbaiki dirinya yang telah ditolak oleh pengundi di Taiping pada pilihan raya umum lalu dengan majoriti sebanyak 11,298 undi. Ia merupakan rekod buruk bagi seorang Presiden parti. Kavyeas harus bersyukur dan berterima kasih kepada Perdana Menteri yang memberi peluang kepada wakil PPP untuk berada dalam Kabinet dengan pelantikan Datuk Maglin Dennis D'cruz sebagai Timbalan Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan.

0 comments: