UMNO Teluk Belanga's Fan Box

UMNO Teluk Belanga on Facebook

Followers

Saya berikrar untuk bekerja tanpa mengenal erti jemu atau penat lelah, berkhidmat dan membela untung nasib rakyat. Kita akan sama-sama melaksanakan satu transformasi besar buat negara dengan semangat: Satu Malaysia. Rakyat Didahulukan. Pencapaian Diutamakan....... Dato' Seri Najib Tun Abd Razak (PERDANA MENTERI MALAYSIA)

Sunday, May 23, 2010

Selepas MCA, kini MIC pula



MIC diminta untuk menyelesaikan segera kemelut kepimpinan yang melanda parti itu ketika ini. Sebagai salah sebuah komponen parti dalam Barisan Nasional (BN), kepimpinan MIC yang utuh dapat memberi kebaikan kepada BN untuk meraih keyakinan dan sokongan rakyat.

Nampaknya semakin hangat. Banyak juga pemimpin MIC yang berpendapat bahawa perlu berlaku perubahan. Perkara ini harap dapat diselesaikan MIC. Apa yang penting, MIC sebagai komponen parti dalam BN turut berperanan memberi keyakinan kepada rakyat untuk menyokong BN.

Desakan beberapa pemimpin parti terbesar kaum India itu supaya Presidennya, Datuk Seri S. Samy Vellu berundur lebih awal berbanding pada September tahun depan. Timbalan Ketua Pemuda MIC, V. Mugilan telah mendesak Samy Vellu supaya berundur lebih awal, bukan lapan atau sembilan bulan dari tarikh penggalnya tamat pada Mei 2012.

Bagaimanapun, Mugilan memberitahu, beliau telah menerima surat pemecatan serta-merta daripada parti ekoran desakannya itu. Dua Ahli Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC) MIC, G. Kumar Aamaan dan KP. Samy turut menyokong desakan Mugilan yang meminta Samy Vellu bersara awal.

Pergolakan yang melanda MIC ketika ini diharap boleh ditangani dengan baik oleh kepimpinan parti itu kerana ia bukanlah terlalu serius. Barisan kepimpinan tertinggi BN tidak akan campur tangan dan membiarkan ia diselesaikan secara dalaman.

Yang penting jangan parti berpecah. Kalau perpecahan berlaku, ini akan melemahkan kedudukan BN.

0 comments: