UMNO Teluk Belanga's Fan Box

UMNO Teluk Belanga on Facebook

Followers

Saya berikrar untuk bekerja tanpa mengenal erti jemu atau penat lelah, berkhidmat dan membela untung nasib rakyat. Kita akan sama-sama melaksanakan satu transformasi besar buat negara dengan semangat: Satu Malaysia. Rakyat Didahulukan. Pencapaian Diutamakan....... Dato' Seri Najib Tun Abd Razak (PERDANA MENTERI MALAYSIA)

Monday, April 12, 2010

PEMERINTAHAN DI SELANGOR!!!!!!...

PR baru setahun jagung memerintah di Selangor sudah mendabik dada dengan moto "MERAKYATKAN EKONOMI". Apa yang dirakyatkan dari segi ekonomi? malah membebankan. Antara bebanan yang ditangung KDEB terpaksa mengeluarkan berjuta-juta untung menanggung kos air yang telah dibazirkan oleh rakyat. Mereka tidak memdidik rakyat untuk berjimat malah menggalakan rakyat untuk pembaziran. bukankah pembaziran itu 1 sifat syaitan?

BN mengejar rakyat cara berjimat dengan memberikan RM20 percuma kepada pengguna elektrik pada keseluruhan bil. Jika rakyat tidak mahu berjimat, dan bil elektrik tersebut melebihi RM20 maka bayarlah. Ini baik untuk rakyat miskin yang kurang berkemampuan. Bil mereka kurang dari RM20 dan mereka mendapat manfaat tidak perlu membayar bil elektrik.

Pertumbuhan Kampung Baru, rujuklah di mana-mana Pejabat Daerah. Siapakah yang mendapat tanah untuk rakyat miskin. Bukan penduduk tempatan yang mendapat tanah tersebut. sebaliknya orang-orang luar yang bukan pemastautin di kawasan tersebut yang mendapat tanah-tanah untuk didirikan kampung baru beserta dengan gerannya sekali. Jadi di manakah keadilannya? di manakah orang-orang miskin tempatan tersebut?

oleh yang demikian usahlah mendabik dada seolah-olah sudah terlaksana segala janji-janji yang ditabur semasa PRU-12......

0 comments: