UMNO Teluk Belanga's Fan Box

UMNO Teluk Belanga on Facebook

Followers

Saya berikrar untuk bekerja tanpa mengenal erti jemu atau penat lelah, berkhidmat dan membela untung nasib rakyat. Kita akan sama-sama melaksanakan satu transformasi besar buat negara dengan semangat: Satu Malaysia. Rakyat Didahulukan. Pencapaian Diutamakan....... Dato' Seri Najib Tun Abd Razak (PERDANA MENTERI MALAYSIA)

Friday, April 16, 2010

Masyarakat Cina Terima Kamalanathan



“Dengan meletakkan orang baru, ia akan memberi peluang kepada masyarakat Cina di sini untuk memilih calon itu sebagai wakil rakyat mereka,” kata Anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Kuala Kubu Baharu (KKB) dan Pengerusi MCA bahagian KKB Wong Koon Mun pada Jumaat.

Wong berkata parti itu akan memberitahu masyarakat Cina bahawa mereka harus memberi peluang kepada calon BN yang baru dan masih muda itu untuk menjadi wakil rakuat mereka.

“Sekiranya beliau gagal berkhidmat, maka rakyat boleh menukar (wakil rakyat) kemudian,” katanya kepada Bernama di sini.

Kamalanathan, dipilih menggantikan Timbalan Presiden MIC dan bekas Anggota Parlimen Hulu Selangor selama empat penggal, Datuk G. Palanivel, yang kalah kepada Datuk Dr Zainal Abidin Ahmad daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada pilihan raya umum 2008.

Mengenai dakwaan terdapat sesetengah pihak yang kurang senang dengan pemilihan Kamalanathan sebagai calon, Wong berkata itu adalah perkara biasa dalam mana-mana pilihan raya.

“Sebaik sahaja calon diputuskan, lambat laun perasaan tidak gembira itu akan berlalu dan semua pihak akhirnya akan berusaha ke arah memastikan calon BN memenangi kerusi itu.

“Saya juga yakin bahawa majoriti pengundi India dan Melayu akan menyokong calon ini memandangkan kali ini seorang muka baru diketengahkan,” katanya.

0 comments: