UMNO Teluk Belanga's Fan Box

UMNO Teluk Belanga on Facebook

Followers

Saya berikrar untuk bekerja tanpa mengenal erti jemu atau penat lelah, berkhidmat dan membela untung nasib rakyat. Kita akan sama-sama melaksanakan satu transformasi besar buat negara dengan semangat: Satu Malaysia. Rakyat Didahulukan. Pencapaian Diutamakan....... Dato' Seri Najib Tun Abd Razak (PERDANA MENTERI MALAYSIA)

Sunday, October 17, 2010

Tepuk dada tanya selera...


Membaca tulisan terbaru Datuk Zaid Ibrahim dalam laman blognya yang bertajuk Hormatilah presiden dan perlembagaan parti maka kita dapat bayangkan bagaimana seorang peguam ternama dan pemilik syarikat guaman terbesar di negara itu nampak macam dah nak tenggelam punca dengan karenah PKR.

Mungkin luahannya kali ini juga dilihat satu bahan kempen untuk jawatan Timbalan Presiden PKR.

Soalnya isu yang dibawanya cukup besar.

Malah dari pengakuannya dalam tulisan itu ,PKR mungkin satu-satunya parti dalam dunia ini yang secara terbuka menjadikan Presiden Datuk Dr Seri Wan Azizah Ismail yang sah dari segi perlembagaan parti sebagai lambang sahaja manakala ahli biasa Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai orang yang paling berkuasa.

Bodoh sangatlah kalau ada siapa tak tahu Anwar ialah Sivaji The Boss PKR .Apa yang Zaid bising ialah dari sudut struktur parti.

Memang pedih hingga beliau terpaksa mengeluarkan kata-kata : Kalau kita dari parti Keadilan tidak hormati jawatan Presiden kita yang sah kerana kita berpuas hati Presiden itu hanya lah lambang (walaupun dia berkuasa penuh mengikut Perlembagaan parti); apa jaminan kita akan menghormati Perlembagaan Negara bila kita berkuasa nanti?

Kalau peguam besar seperti Zaid merasa begitu peliknya pada cacamarba parti yang baru disertainya Julai tahun lalu kesimpulan yang dapat dibuat pastinya tepuk dada tanya selera .

Sebagai orang yang mendakwa dirinya cukup berprinsip hingga sanggup letak jawatan Menteri waktu dalam UMNO kerana tidak setuju dengan isu penahanan ISA yang antaranya melibatkan wartawan, ramai yang sedang memerhati sejauh mana beliau berprinsip kali ini.

Lebih mengaibkan beberapa jam selepas tulisan dalam blognya tersiar,salah seorang orang kepercayaan Anwar yakni Pengarah Komunikasi PKR Nik Nazmi Ahmad terus memperlekehkan desakannya supaya dikembalikan kuasa Presiden, hanya sebagai satu gimik.

Budak baru main politik itu lantas mengajar Zaid supaya berpegang kepada disiplin dan tanggungjawab bersama pada parti.

Beliau cuba mengingatkan Zaid rentetan bagaimana Anwar diberi status de facto kerana masalah edah lima tahun tak boleh pegang apa-apa jawatan politik selepas dibebaskan dari penjara pada tahun 2004.

Edah itu sudah tamat pada April 2008 dan sekarang ialah bulan Oktober 2010. Soalnya apa lagi yang buat Anwar nak terus bergayut kepada Penasihat yang tidak ada dalam perlembagaan parti?

Polimek menjelang pemilihan PKR itu bukan ciptaan Barisan Nasional atau mana-mana musuh politik di luar sana.

Segalanya adalah pandangan Zaid dalam bentuk hitam putih.

Begitu juga dalam tulisan pertamanya yang mendedahkan bagaimana beliau diserang kiri kanan apabila menyatakan hasrat nak bertanding Timbalan Presiden PKR serta meluahkan tentang kemungkinan nasib politiknya dalam PKR jadi macam Allahyarham Tun Ghafar Baba.

0 comments: